Rodon - knihovna, umění, hudba, fotogalerieVzrůst mravnosti a morálky je nezbytnou podmínkou rozvoje společnosti.
ROZHOVOR s Petrem HAMPLEM - Je myslitelné zakázat Vánoce?
Na začátku letošního roku se objevila iniciativa na regulaci, čili postupný zákaz oslav Vánoc. Prý škodí životnímu prostředí. Co si o tom myslíte?
V tomhle konkrétním případě šlo o silvestrovský žertík. Ale to nic nemění na tom, že existuje dlouhodobá tendence vycházet vstříc požadavkům muslimské komunity, která je ve všech evropských zemích stále početnější a stále agresivnější. To zahrnuje i to, že z veřejného prostoru jsou postupně odstraňovány veškeré symboly západní civilizace – od jesliček přes vánoční stromky a kříže až po vlajky. Je tomu tak již několik let.
Letošek byl zajímavý spíše tím, že se poprvé objevila snaha „zachránit“ Vánoce tím, že budou prohlášeny za islámský svátek. Během vánočních oslav se tedy čte z Koránu a připomínají se příhody z Mohamedova života. Dle mého názoru to ale bude fungovat jenom po omezenou dobu. Jakmile muslimská komunita získá dostatečnou sílu, přestane tolerovat i takové kompromisy.
Dokázal byste si představit Vánoce už letos v prosinci bez stromečku a prskavek, protože to chce momentálně módní ideologie?
Většina z nás si to v této chvíli představit nedovede. Jenže ještě před pár lety jsme si nedokázali představit, že Evropský soud pro lidská práva vyhlásí, že islám nesmí být kritizován, zatímco jiná náboženství mohou.
Nedokázali jsme si představit, že v Evropě začne být otevřeně tolerována pedofilie.
Nedokázali jsme si představit, že brutálním vrahům z Islámského státu bude umožněn vstup do Evropy, kde nejen, že nejsou potrestáni, ale dostávají zvláštní sociální výhody a je jim přidělen psycholog, kdyby snad trpěli traumaty z toho, čeho se dopustili.
A konec konců, my v České republice jsme si nedokázali představit, že přímo v Praze bude odhalena teroristická buňka a státní orgány zůstanou absolutně nečinné.
Přesto se to děje. Proč by tedy nemohly být za pár let zakázány Vánoce?
Měli bychom všeobecně slevovat z našich českých tradic, protože mohou být z nějakého pohledu škodlivé?
Jde spíše o to, jestli jsme ochotní absolvovat i velmi tvrdý konflikt kvůli úplné drobnosti.
Strana usilující o likvidaci západní civilizace totiž postupuje po velmi malých krůčcích. Nejdřív požaduje stromeček posunout do jiné části budovy, pak jej o kousek zmenšit, pak omezit ozdoby, potom vsunout mezi koledy nějakou muslimskou píseň atd.
Dnes je to tak, že žádný z těch kroků není dost významný, abychom kvůli němu riskovali. Navíc jsme slušně vychováni, abychom raději ustoupili, než abychom vedli spory o maličkost. A na druhé straně jsou neziskovky a jejich právníci, kteří potřebují všichni vykazovat činnost. Budou se tedy hádat a soudit kvůli nejmenšímu detailu.
To je další důležitý bod. Džihád proti Západu dnes velmi často nevedou sami muslimové. Aktivněji se angažují jejich spojenci z neziskovek, ministerstev, univerzita a korporací.
Myslíte, že iniciativa regulující oslavy Vánoc najde u české společnosti pochopení?
Pro většinu veřejnosti je to absolutně nepřijatelné. Na druhou stranu, existují tu speciální skupiny, jako např. voliči Pirátů, kteří nemají žádnou vlastní vůli a jsou ochotní smířit se s čímkoliv, co do nich nacpe propaganda médií hlavního proudu. Když uslyší, že jsou Vánoce rasistický svátek, bez reptání se nechají omezit a ještě budou udávat své sousedy.
A hlavně, copak někoho zajímá, co chce veřejnost nebo co chtějí voliči? Tuhle zemi řídí zahraniční investoři a multikulturní neziskovky.
(odpovědi na otázky redaktora Sputniku, Jiřího Justa staršího)
Zdroj: petrhampl.com
Klíčová slova: Islamizace Evropy, Kritika imigrační politiky, Kritika neziskových organizací, Křesťanské hodnoty