Rodon - knihovna, umění, hudba, fotogalerieVzrůst mravnosti a morálky je nezbytnou podmínkou rozvoje společnosti.
Daniel PIPES - Islámský Londýn: „Utečte, skryjte se, ohlaste to“
Abych porozuměl vývoji islámu v západních zemích, mám ve zvyku navštěvovat oblasti s převahou muslimů jako je Lakemba v Austrálii, Lodi v Kalifornii a Lunel ve Francii. Londýn je však skutečně jedinečný tím, jak moc jej islám ovlivnil.
Ve čtvrtích s převahou muslimů obvykle najdete omšelé bytové domy dost vzdálené od centra města, které byly dávno opuštěny svým původním dělnickým obyvatelstvem. V těchto čtvrtích muži vysedávají v kavárnách a ženy jsou zavřené doma. Takové čtvrtě trpí řadou sociálních problémů, včetně nezaměstnanosti, činnosti kriminálních gangů a obchodování s drogami.
Londýn má takové oblasti také a tyto čtvrtě jsou velmi rozsáhlé, ale to, co dělá anglické hlavní město unikátním, je intenzivní muslimská přítomnost v bohatých čtvrtích ve středu města, kde však muslimové netvoří většinu obyvatel. Tato muslimská přítomnost má dvě hlavní formy.
Za prvé tu vidíme dechberoucí přítomnost muslimského kapitálu. Podle studie CBRE investovali občané ze Středního východu v roce 2015 do komerčních nemovitostí v Londýně více než 4,2 miliardy USD (toto jsou nejnovější statistiky). Tyto investice většinou směřovaly do významných a luxusních nemovitostí, jako je nejvyšší budova města The Shard (Střep), nejdražší obchodní dům v Londýně Harrods, nejluxusnější hotel Claridge's a budova bývalého amerického velvyslanectví.
Investoři ze Středního východu vlastní mnoho nejznámějších nemovitostí v Londýně.
Muslimští majitelé dávají svoji muslimskou příslušnost jasně najevo. Například obchodní dům Harrods má nápadně označené a vystavené halal potraviny a módní figuríny s hidžábem na hlavě.
Oddělení potravin obchodního domu Harrods nápadně označuje halal potraviny.
Některé figuríny v obchodním domě Harods mají na hlavě hidžáb.
Středovýchodní restaurace, obchody s orientálními oděvy a kadeřnické salóny se zde samozřejmě vyskytují ve velké míře, daleko překvapivější jsou však arabské, perské a urdské názvy obchodů, které nemají žádný zvláštní vztah k muslimům, jako je například lékárna, lázně, klinika čínské medicíny nebo taxislužba na letiště.
Dokonce I americký řetězec rychlého občerstvení Cinnabon má název obchodu v arabštině.
V některých případech vidíte název obchodu v arabštině.
„Sawt was-Sura,“ („Hlas a obraz“).
Druhá forma přítomnosti muslimů v Londýně je implicitní v intenzivních, všudypřítomných a depresivních bezpečnostních opatřeních, která byla instalována kvůli násilným hrozbám džihádu. Jedná se o opatření od nápisů, které vás nabádají „Utečte, skryjte se, ohlaste to“, až po betonové patníky, bariéry a bezpečnostní brány.
Zvláště zřejmá je velká řada ochranných opatření instalovaných v březnu 2017, hned po tom, co brutální islamista Khalid Masood zabil pět lidí na Westminsterském mostě. Během nedávné návštěvy v centru Londýna jsem byl zmaten jednou z těchto instalací, betonovou bariérou, která zcela obklopuje Green Park.
Tato bariéra je nepřerušovaná, pouze s příležitostnými úzkými branami, buď žlutými, nebo šedými, které umožňují chodcům vstup do parku. U těchto vrat nikdo nekontroluje tašky, takže tento bezpečnostní obvod zřejmě zabraňuje vnikání do parku automobilům a náklaďákům. Proč by však někdo chtěl vjet vozidlem do tohoto parku? Samozřejmě, poblíž se nachází Buckinghamský palác, který je však na druhé straně široké ulice. Bariéra okolo Green Parku by tedy Buckinghamský palác nijak neochránila. Bariéra tam zdánlivě chrání jen trávu a stromy.
Vchod do parku Green Park.
Betonové patníky, bariéry a bezpečnostní brány však nejsou jen v Londýně. Známé žluté bezpečnostní brány (s užitečným označením vchodu a východu) se objevily například také na Vánočním trhu v Birminghamu.
Vstup na Vánoční trh v Birminghamu.
Tato bezpečnostní opatření se rozšířila až do nejužších uliček.
Přístupová ulička k Vánočnímu trhu v Birminghamu.
Na Londýně je, více než na kterémkoliv jiném velkém západním velkoměstě, zřetelná arabská, středovýchodní a islámská stopa, počínaje jeho starostou a konče jeho trhem s nemovitostmi. Rád bych byl ohledně výsledku tohoto experimentu tak optimistický, jako je většina anglického obyvatelstva.
Originál: Islamic London: „Run, Hide, Tell“, přel. Helena Kolínská, Libor Popovský.
Zdroj: cs.gatestoneinstitute.org
Klíčová slova: Imigrace, Islamizace Evropy, Současný život, Teroristický útok v Londýně, Velká Británie