Rodon - knihovna, umění, hudba, fotogalerieVzrůst mravnosti a morálky je nezbytnou podmínkou rozvoje společnosti.
Nikola BORNOVÁ - Přepisování naší kultury a historie pokračuje
Kultura je důležitá.
Je to jedna z nejdůležitějších součástí toho, co jsme a kam směřujeme. Každý národ si po staletí tvořil vlastní kulturu, která ho měla především povznášet na duchu, něco ho naučit a samozřejmě ho i zabavit. Je odrazem duševního života národa. Je také součástí historické paměti – naše báje, pověsti i pohádky ukazují, kdo jsme byli, co jsme považovali za důležité a často skrývají i fragmenty naší reálné historie.
Když vše funguje jak má, tak mají jednotlivé národy různorodé kultury, které se navzájem ovlivňují a obohacují, ale zároveň si zachovávají svoji unikátnost a ducha lidu, ze kterého pochází.
V posledních letech se ale s naší kulturou (i historií) děje něco zvláštního – hlavně na Západě je přepisována závratným tempem.
Naši vlastní lidé z naší kultury mizí a jsou nahrazováni lidmi jinými, a to zcela cíleně v rámci “převýchovy” k podobě jakési rozbředlé, jednolité, hnědé hmoty. Jinými slovy – pokud by člověk sledoval jen aktuální západní produkci (hlavně britskou a americkou), tak by skoro propadl dojmu, že naše černošské národy byly odjakživa plné homosexuálů, superdrsných válečnic a mezi nimi se jen sem tam mihnul nějaký hnusný, zlý a tupý bílý muž.
Progresivní verze anglické královny Anne Bolleyn (vlevo) a původní rasistická verze z rasistické historie malovaná rasistickým malířem (vpravo).
Moderní „převychovávači” se nezastaví před ničím. Na rasově diverzifikované, feministické LGBT díla mění nejen moderní značky (Star Trek, Star Wars, Dr. Who, Sherlock Holmes, Watchmen a všechny ostatní komiksy atd. atd.), ale i díla starší, jako je Pán Prstenů nebo legenda o Artušovi.
Přepisuje se dokonce i samotná historie a tak v “dobově věrných” filmech z Anglie vidíme černošské královny a šlechtu nebo dokonce i “původní černošské osídlení Británie”. Tento převýchovný mor dokonce zasáhl i polského Zaklínače, který je v podstatě parafrází slovanské a skandinávské mytologie ale v seriálové podobě je plný afro-elfů, afro-šlechticů atd.
A sociálním inženýrům zatím rozhodně nedochází dech. Jejich veledíla sice mají až na drobné výjimky příšerná hodnocení a takřka nikdy si na sebe nevydělají, ale stále se do nich sypou další peníze a jede se dál. Poslední ukázkou je i nový seriál Pán prstenů: Prsteny moci.
Pokud jakkoli negativně zareagujete na takový styl přepisování kultury a historie, je reakce mainstreamu a „lepších lidí” vždycky stejná – označí vás za rasistu, netolerantního burana z venkova a začnou vás okamžitě šikanovat.
Nijak nereagují na pokusy o vysvětlení, proč tohle ohýbání a znásilňování kulturního dědictví není správné. A když je přeci jen vyprovokujete dotazem, kdy tedy bude akční verze příběhu o africkém válečníkovi Shaka Zulu s Luďkem Sobotou v hlavní roli, tak se rozzuří (to je ostatně jejich základní reakce) a sdělí vám, že si to stejně zasloužíme po všem tom útisku a po tom „whitewashingu”, který jsme dělali v minulosti.
Přitom „whitewashing” (obsazení bílého herce do role jiné rasy) bylo v minulosti spíš výjimečné, takřka zásadně šlo o dřívější nedostatek vhodných herců a navíc byla obvykle snaha bílého herce namaskovat, aby vypadal jak má.
No nic, tohle byl jen takový povzdech někoho, komu se velmi zamlouvala stará dobrá anglická kultura a komu přijde smutné, jak je systematicky a záměrně vymazávána z povrchu Země.
Úprava postav opačným směrem je už samozřejmě skoro hrdelním zločinem…ale tahle verze by byla aspoň vtipná, ne?
Zdroj: bornovablog